حدیث موضوعی انتظار
غربت ومظلومیت حضرت مهدی ارواحنافداه
پنج شنبه 31 مرداد 1392برچسب:, :: 10:46 قبل از ظهر ::  نويسنده : منتظر

بسمه تعالی

هرکس که دوست دارد از یاران قائم علیه السلام ما باشد، باید در انتظار به سر برد و خود را به ورع و محاسن اخلاق بیاراید و اگر در همان حال بمیرد، برای او اجری همانند کسی است که آن حضرت را درک کرده باشد.

به نقل از امام صادق علیه السلام

یک شنبه 20 مرداد 1392برچسب:, :: 12:34 قبل از ظهر ::  نويسنده : منتظر

بسمه تعالی

خودسازي : يکي از ويژگي هاي ياران امام مهدي عليه السلام در عصر غيبت، خودسازي و مواظبت بر رفتار خويش است که در پي آن، جامعه و ديگران نيز به اين جهت متمايل خواهند شد. شکي نيست که دينداري در عصر غيبت حضرت مهدي عليه السلام، از هر زماني ديگر بسي مشکل تر و طاقت فرساتر است. اگرچه آزمايش هاي ديني براي همه ايمان آورندگان در همه زمان ها، قانون الهي است؛ اما در عصر غيبت تمامي عوامل دست به دست هم داده اين آزمايش را به اوج خود مي رساند. در اين دوران است که نگهداشت دين، بسيار دشوار است و بيشتر مردم به انگيزه هاي گوناگون، ايمان خويش رادرزندگي ازدست مي دهند. گسترش زمينه هاي ناباوري، افزايش انگيزه هاي انحراف و گريز از دين و ستيزه جويي هاي دشمنان با دينداران و دينداري، از مهم ترين عوامل اين آزمايش است. آنان که دراين گرداب هاي ترسناک، دين خود را حفظ کنند، از شأن و رتبه اي بس رفيع برخوردار خواهند بود.

چهار شنبه 9 مرداد 1392برچسب:, :: 3:18 بعد از ظهر ::  نويسنده : منتظر

بسمه الله الرحمن الرحیم

اتفاقاتی که بعد از ظهور آن حضرت رخ میدهد به اختصار:

1-آبادانی

تمام معادن وگنج های زیر زمینی در حکومت او آشکار واستخراج می شود ودر روی زمین ، مخروبه ای باقی نمی ماند، مگر آن که به وسیله آن حضرت آباد می شود.

2-اجرای فرمان الهی

حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف دقیقا فرمان الهی را اجرا میکند، با کسی حساب خویشاوندی ندارد، سنگ روی سنگ نگذارد... وخداوند به وسیله او درهای حق وحقیقت را بگشاید ودرهای باطل را ببندد.

3-اصلاح جامعه

محی الدین در فتوحیات مکیه می نویسد:مهدی علیه السلام مالها را یکسان تقسیم می کند ودر میان مردم به دادگری رفتار می نماید ونزاع ها را خاتمه می دهد وجامعه را اصلاح می نماید.

4-برخورد با بینوایان ومسئولین

پیامبر صلی الله علیه وآله وسلم فرموده است:

حضرت مهدی علیه السلام بخشنده ای است که مال به وفور می بخشد وبر مسئولین کشوری بسیار سخت می گیرد وبر بینوایان رئوف ومهربان است.

5-تجدید حیات اسلام

عبدالله بن عطا از امام صادق علیه السلام پرسید:سیرهوروش مهدی علیه السلام چگونه است؟ حضرت فرمود:

وی همانند رسوا خدا صلی الله علیه وآله وسلم عمل می کند،همه آنچه (از بدعتها و انحرافات) از قبل مانده ویران می کند، همچنان که رسول اکرم صلی الله علیه وآله وسلم سنتهای جاهلی را ویران کرد.

امام زمان ، مهدی علیه السلام حیات اسلام را تجدید خواهد کرد.

6-تقسیم اموال

احمد بن حنبل وماوری از پیغمبرصلی الله علیه وآله وسلم روایت می کنند که نوید باد شما را به مهدی که اهل زمین وآسمان ازاو خشنود می باشند و اموال را یکسان تقسیم می نماید وپر می کند دل های امت محمد را از بی نیازی وگشایش می دهد آنها را به دادگری و عدالت پروری.

7-جبرییل امین

نخستین کسی که با مهدی علیه السلام بیعت می نماید، جبرییل امین است؛ همان فرشته وحی وحامل عم الهی ، که از سوی خدا تمام نعمت های علمی و عطایای معنوی از اوست.

پس ازبیعت او،313 یار جوان با امام زمان علیه السلام بیعت کرده ، پیمان وفاداری واطاعت با او می بندند.  

درباره وبلاگ

بسمه تعالی السلام علیک یاصاحب الزمان(عجل الله تعالی فرجه الشریف) اللهم عجل لولیک الفرج به وبلاگ عشاق حضرت مهدی علیه السلام خوش آمدید...
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان غربت ومظلومیت حضرت مهدی(عجل الله تعالی فرجه الشریف) و آدرس gharibemontazer.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان


ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 12
بازدید ماه : 186
بازدید کل : 47211
تعداد مطالب : 18
تعداد نظرات : 3
تعداد آنلاین : 1



پخش زنده حرم
روزشمار فاطمیه
روزشمار محرم عاشورا
روزشمار غدیر آیه قرآن تصادفی